2014. szeptember 7., vasárnap

Tiffany Reisz - Még a kezdet kezdetén


Kíválasztottam egy régebbi interjút az írónővel, érdekes látni 2 évvel ezelőtt, hogy akkor nyilatkozott, amikor még frissen jelent meg a könyve.
Sokaknak szimpatikus lehet a közvetlen stílusa és a nyíltsága, ahogy nyilatkozik, erről a nem hétköznapi témáról.
Mindenki másképp definiálja az erotikus regény fogalmát... mi a te definíciód és miért?

Az erotikus regények egyszerűek - ez regény, az erotika. Az emberek külöböző képpen definiálják az erotikus regényeket, mivel mindenki számára mást jelent. Néhányan a könyveimet határozottan NEM sorolják az erotikus kategóriába, mert nem élvezik azt a részét BDSM-nek, amiről írtam. És persze néhány olvasó a könyveimet sokkalta erotikusabbnak találják, mint bármit amit eddig olvastak, mert szexinek találják az általam leírt BDSM világot.

Van bármi, amit nagyon nagy kihívásnak tartasz az írásban?

A film kritikus Roger Ebert foglalta össze a legjobban az ő titkár szemszögéből? , a BDSM mozisztár James Spander, mit Mr. Gray ( ugye most már ez nem így van), szexuálisan domináns, és enyhén szadista. "
Mivel az S/M együtt jár olyan pozitúrákkal, amelyekben minden részvevő benne van, de a nézőnek abszurnak tűnik, így hajlamosak vagyunk rosszkor kuncogni rajta"

Valaki olyannak, mint nekem, aki csinálja és szereti a BDSM-et, nagyon nehéz egy vanília olvasó helyébe képzelnem magam. Szóval írok a félelemről, a remegésről és a BDSM-ben tapasztalható fájdalomról, mert egy szubmisszív vagy egy mazoista ilyen helyzetekben gyakran érez félelmet, fájdalmat, és persze  a perverz olvasók rögtön mondják, " Igen, ennyi.", míg a vanília olvasók, azt gondolják " ÓÓ .. ez rossz dolog." Kérdezem én, " Ha élvezi, miért lenne baj?" Nem értik meg, hogy a fájdalom és a félelem része a BDSM élvezetének, pontosan úgy, ahogy könnyek részei egy szenvedélyes drámának vagy ahogy a félelem a vicces része egy hullámvasútnak. A BDSM megértetése a vanília olvasók számára anélkül, hogy bárkit is megütnék, vagy tiszára akarnám mostni, a világon a legnehezebb dolog, nagy kihívás.

Néhány írónak egész listája van olyan zenékről, amiket írás közben hallgatnak... te is ezt csinálod, vagy teljesen csendben dolgozol?

Nagyon sok kelta zenét hallgatok, amióta észrevettem, hogy nyugtatólag hatnak rám, és persze sok klasszikust. Mikor az utolsó részét írtam A Szirénnek, végig Lady Gagat hallgattam.

Szoktak eszedbe jutni jelenetek, ötletek véletlenszerű időpontokban? Használsz egy ötletelős könyvet, vagy írsz posztitekre kulcsszavakat?

Notebookot, postitet, mindent. Folyton eszembejutnak ötletek. Leírom magamnak egy üzenetben vagy emailben, sőt jegyzeteket írok a saját testemre.

Mi a legmegdöbbentőbb vagy legmélyebb dolog, amit egy olvasó valaha megosztott veled, miután elolvasta a könyvedet?

Egyike a perverz férfi olvasóimnak, aki miután elolvasta A Szirént, azt mondta " Soren mentálisan a legegészségesebb az összes karaktered között. Semmit se kell bizonyítania magának." Mire én azt válaszoltam, " Igen, megértetted." Nem meglepő egy Domináns és szadista az az egy olvasó, aki ösztönösen a leginkább megértette a legösszetettebb karakteremet.

Nagyon sok része a töréneteidnek sokkolóan hathat az új olvasókra. Téged bármi megtud még lepni?

Már nem. Mindenfélét olvastam. Az 1920-as években William Faulkner írt egy könyvet SANCTUARY néven, amiben volt egy jelenet, ahol egy szűz elsőbálozó egy kukorica csutka által lett megerőszakolva.
A véres kukorica csutkát használják fel bizonyítékként a tárgyaláson. Semmi, amit írtam nem sokkolóbb, mint, amit száz vagy ezer évvel ezelőtt írtak le. A könyvem nem vett semmit az ószövetségből.

Mikor kezdtél el először írni? Volt egy bizonyos dolog, személy, vagy hely, ami erre késztetett? 
Már fiatalon általános iskola második osztályában, amikor megnyertem az első helyi iskolai vers ííró versenyt.

Ennek ellenére, a gimiben lettem a FOREVER KNIGHT nevű TV sorozat megszállottja. Nem érdekelt a hősies, mindennel szembeszáló fő karakter Nick. Imádtam a vele szemben álló karaktert LaCroixt, aki hihetetlenül magas, szőke, impozáns, mindentudó, és minden jelenetet ellopott, amiben szerepelt. Elkezdtem írni egy szerelmi történetet LaCroiynak, ami mint mindannyian tudjuk rajongói történet. Akkoriban csak jobban megakartam ismerni ezt a karaktert, nem tudtam megállni, hogy ne gondoljak rá egyre többet.

Mióta a munkád népszerű lett, megkeresnek furcsa ajánlatokkal?

Annyira aranyos, mennyi ember akarna lenni a szolgám (slave). Sajnos, nem hinném, hogy bármelyikük is komolyan értette. Szeretném, ha lenne valaki, aki kivinné a szemetet.


Te nagyon nyitott és őszinte vagy a rajongóiddal, amikor kapcsolatba lész velük az interneten. Hogy érzel a közmédiával kapcsolatban, ettől más szemmel tekintesz a rajongóidra?

A Twitteren kezdtem, mielőtt bármelyik könyvemmel leszerződtem volna, ez volt a közösségi média a számomra. A twitteren voltam annak ellenére, hogy a barátaim a Facebookon akartak tudni. Jól éreztem magam, miközben idegenekkel kerültem kapcsolatba. Ugyanis a barátaim és a családom is hallot még a Twitterről, így biztonságban mondhatom bármit is akartam vagy beszéltem bárkivel is, az mindig is így volt, ez mindig is így lesz.

Eredetileg is úgy kezted el írni a Sinnerst, hogy sorozatnak tervezted?

Amikor befejeztem A Szirént, tudtam ki kell találnom mi történt Michaelel, az én 15 éves perverz angyalom, akit Nora meggyalázott. Imádtam azt a gyereket. Belefészkelte magát a szívembe. Nem csak azt akartam látni, békét talált, hanem hogy igazán boldog. Annyira keveset kapott, annyira keveset kért, hogy én mindent neki akartam adni. És azonnal elkezdtem írni Az Angyalt, amikor befejeztem A Szírént. Nem tudtam elengedni a karakteremet.

7SmoocHes Showdown:
1. Ki és mit visel: Soren, Wesley, Kingsley and Zach/boxer, alsónadrág, alul semmi?
Wesley pamut boxert.
Kingsley alul semmi.
Zach boxer alsónadrág.
Soren nem mondta meg.

2. Mi a kedvenc hálószoba eszközöd?
Csello. Mi? Általában a hálószobában tartoma csellóm.

3.Kedvenc régi Hollywood filmed?
Daddy Long Legs!

4. Ki tud a leginkább megnevettetni?
A barátom Andrew Shaffer.

5. Mi a kedvenc szavad, amit szándékosan írtál egy történetbe?
Lé!

6.Kedvenc vagy álom nyaralási helyed.
Bárhol, ahol óveán van.

7. Mi a vásárlói gyenge pontod?
Irodaszer boltok- tinta tollak, papírok mined egyes alkalommal elkapnak.



Melyik volt a kedvenc fejezeted (vagy részed), amit írtál és miért? Melyik volt a legnehezebb?

A kedvenc részem A Szirénnek a 8th Circle jelenete. Imádtam a végét mindegyik Soran és Zach jelenetnek, hogy mi törtnénik a Fehér Szobában Noraval és Zachel. Annyira vicces volt a 8th Circleben, ahogy Soren megmutatja neki milyen teljesen Dominánsnak lenni Zachen mennyire seggfejség, Nora annyira ilyen "Ó nem" a második jelenetig, amikor egyedül marad vele és akkor már teljesen " Ó istenem Dúdj meg". Az egész dolog manipuláci, és ez a kedvencem.

A leginkább érzelemmel teli jelenet számomra, amit írtam az a " A repülni fogok" visszaemlékezős jelenet.
Abban a percben, amikor leírtam a szavakat " Nem azt mondom, hogy elhagylak, nem hagylak el. Sosem tudnálak elhagyni." könnynek között kezdődött. Sírtam, ziháló zokogás közepette írtam. Azt hittem ez a jelenet meg fog ölni. Fogalmam sincs honnan jött. Tiszta katarzist éreztem írás közben.

Tudom sokan kritizálják A Szirént a nem megszokott befejezés miatt és az  egyezségek.. mit gondolsz az erotikus regényeknek szükségük van a boldog végre? Vagy azt hiszed enélkül még lehet erotikus regény?

Még sosem gondoltam azt, hogy a romantikát megkéne vágni, szárazz HEA (habby ever after)-vá tenni. Jézusom, felnőttek vagyunk. Persze mostanra tudjuk nem mindennek a vége szerelmi történet, egy párral és egy gyűrűvel a naplementében. Nagyszerű kapcsolat van a történet végén. Miért kéne minden átkozott történet végetérjen egy nyamvadt HEA-val. A válaszom azoknak az embereknek, akik egy egyszerű boldog véget akarnak, hogy ne olvassák el a könyvemet, Ezek a könyvek részei egy sorozatnak. Eleget szenvednek és látni fogod a boldog végét a történetnek DE  odáig a karaktereket a poklon fogom átvezetni.

Ha visszamehetnél és újra kezdhetnéd az egészet, bármit is megváltoztatnál A Szirénben?

Sokat használom a "volt" szót. Inkább másolás beillesztéssel csinálnám. Ennyi.



Van olyan karakter, amelyiknek visszamenőleg szeretnél talán egy másik könyvben teret adni?

Szeretnék Sheridannek egy nagyobb könyvet. Ő maga  a kétlábon járó szex. Nagyon sok kérés jött, hogy Sheridan több időt kapjon. Az olvasok tényleg oda vannak az én szuper perverz kis szőkémért.

Van egy téma vagy ötlet, amin szeretnél dolgozni, vagy valami amit szeretnél A Szirénhez kapcsolni?

Azt hiszem mindent beleraktam még a konyha asztalt is A Szirénbe. Jelenleg túl sok is az ötletem.

Melyik karakterrről kérdeznek a legtöbbet az olvasók? Mi hagyott a legnagyobb benyomás rajtok, ami meglepett téged?

Meglepett mennyi gyűlöletet éreznek az olvasók Soren iránt. tudtam, hogy megosztó személyiség, de sosem képzeltem volna, az olvasók úgy gondolnak rá, mint magára a gonoszra. Azután, hogy rájöttem ezek az olvasók sosem találkoztak még szadistákkal. Én igen és mind mesés férfiak-

Ha le kellene írnod A Szirént háromszóval mik lennének azok?
Az én démoni kicsikém .

Mi az az egy dolog, amivel szeretnéd, hogy elsétáljanak az olvasók miután elolvasták ezt a könyvet?

A vágy, hogy elolvassanak, mindent amit eddig írtam.

Bármelyik karakter meglepett miközben írtál? Például gondoltad volna, hogy Zach így viselked ett volna, de mégsem úgy lett?

A leginkább Wesley lepett meg. A kapcsolata sokkal mélyebbé vált, mint azt valaha is gondoltam volna.

Ismerjük, mi inspirálta Zach karakterét, de ki volt Sorené? Van egy színész kinn a nagyvilágban, akire azt mondhatod: Ő AZ?

Addig nem, ameddig írtam. A fejemben egy fiatal Jeremy Irons lehetett. Amikor megláttam a dán színészt Mads Mikkelsen azt gondoltam, IGEN AZ A PASI nagyszerű Soren lenne, mivel olyan ellenállhatatlanul jóképű és igazán ijesztő.

Mit gondol Soren rólad? Vajon együtt lógna veled, a szerzővel , a teremtővel?

Soren annyira szeret engem, mint mindenki mást. Ő egy csodálatos pap, aki úgy látja az embereket, mint Isten gyermekeit, akikkel törődni kell és védeni. Nagyon irritálja, mennyire tudok ítélkezni az emberek fölött. Soren az a fajta férfi, aki igazán undorodik, amikor férfiak vagy nők kurvák-szégyentelen szexuálisan aktív nők. A "kurva" gyengédség kifejezése az ő világában. Amikor sértésnek használják, nem éppen boldog tőle.
Az olvasóim közül néhányan akik szeretik Sorent, valószínűleg kapnának egy szigorú előadást tőle, hogyan ítéljék meg Norat és a vágyait, hogy ő természetesnek és Isten ajándékának tartja.

Melyik az a kérdés amit szeretnél, hogy az emberek feltegyenek pedig nem tesznek? Hogy válaszolnál?

Azt szeretném, hogy valaki megkérdezze, hogy gondoltam e a boldog befejezésre A Szirén végén, és a válaszon IGEN lenne. Egyértelmű, ne  hiddj el mindent, amiről azt hiszed, hogy tudod, mi történik a történet végén. Egyébként A történet célja sosem a "Nora megtalálja az igaz szerelmet" volt, hanem " A gyógyuló Zach és Nora, akinek publikálják egyik rendkivüli könyvét. Mindkét cél teljesítve. Vannak járulékos károk? Igen. Üdvözöljük a való világban. Látni fogod mennyire happy ending A Szirén a negyedig könyv a The MISTRESS végére? A fenébe is igen!

Tanultál bármit is A Szirén írásakozben? Ha igen, mit?

Sokmindent megtanultam. Rájöttem sokkal kinkább Nora szeretnék lenni. Neki adtam a személyiségemet, de ő sokkal több bátorságot adott nekem. Bátor, vad és kicsit bátrabbá és vadabbá tett, mert azt akartam, hogy büszke legyen rám.

Ha a barátod ( aki egyébként elbűvölő, ne mond el neki hogy ezt mondtuk) Zach, Soren, Wesley vagy Kingsley közül kéne választanod ki lenne az és miért?

Andrew Shaffert ( a Szürke 50 árnyalatának színésze, olvasta ezt a könyvet, ami a leg viccesebb dolog amit valaha olvastam) a kedves barátom. És ő annyira Kindgsley csapata. Szerinte Soren túl veszélyes és Wesley meleg. Zach nős, és én már találkoztam a férjemmel a ellopta a kvótát egy életre( hosszú sztori;)) tehát így marad Kingsley. Andrew szerint Kingsley a legjobb karakterem. és sok nő ért egyet vele.


Mint katolikus, én imádtam ezt a könyvet (Kingsleyt szívemből) Aggódtál amiatt, hogy esetleg más katolikus nők, talán eretneknek fognak tartani téged? Vagy esetleg más katolikus nő odajött hozzád és azt mondta "ó imádtam".

Igen, elég sok katolikus teljesen rendben van vele. A történetek, hogy a katolikus papok gyilkosok,gazemberek stb. De végül is az én papom egy jó pap, aki történetesen egy szadista, aki a partnere ENGEDÉLYÉVEL okoz fájdalmat. Ismertem egy nőt, aki az egyházmegye megbizásábol dolgozott. 
Azt mondta, nyílt titok volt, hogy egyike a papoknak szubmisszív, aki gyakran tűnt fel klubbokban. Látod a valóság különösebb, mint egy fikció.


A szexuálisan alázatosnak lenni kategória, mint a gyengeség szimbóluma, de hidd el sokkal több erő kell ahhoz, hogy behódoljanak. Azzal a gondolattal, hogy lehetet Nora olyan erős és hatalmas Domme, azután, hogy ilyen hosszú ideig volt szubmisszív? Megküzdöttél az átalakulásával?

Nora mindig is Nora marad. Még 15 évesen is miközben Sorenel flörtölt, amíg ő próbálta rávenni, hogy viselkedjen, és ne veszítse el a fejét. Én egy váltó vagyok és ugyanaz a személy nem számít milyen szerepben vagyok.  Szerintem szexuálisan alárendeltnek lenni Sorennek, Norat sokkal erősebbé tette, maga ez az időszak. Megtanult sokkal több dolgot elviselni, sokkal több mindent megtenni, szembenézni a félelmeivel. hogy álljon ki magáért. Soren nevelte fegyelemmel ezt az elvadult fiatal nőt, a fegyelem segített neki, hogy írónővé váljon.

Úgy érezem a katolikus egyház és vallás külön karakterré vált volna.Te tudnál ezzel küzdeni, jelen tartani, anélkül, hogy túl erőssé váljon?
Túl egyszerú lenne, ha ez a dolog kapcsolná be a vallási fetisizmust, hogy olyan Madona/Lady Gaga szerűen, használjam a vallási jelképeket pimasz módon.
Próbálom kevésbé központba helyezni, mert Nora és Soren még Michael is igaz hitűek. Tisztelik a hitüket. A részük, de nem ez az egyetlen.

Zach és Nora kapcsolata igazán rendkívülni nem igazán lehet deffiniálni.A későbbiekben egyre több teret kap Zach a történetben?

Teljes mértékben. Hallottad Zachtől Az Angyalban, és láthatod a negyedik kötetben a THE
MISTRESS-ben Van két rövid novella Zachről és Graceenről az oldalamon a Freebites részen.
Zach az eredeti oka, amiért megírtam A Szirént. Ő és Grace nagyon fontosak ebben a játékban- főleg Grace. De nincs több spoiler, csak várjatok...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...